lobke0094.reismee.nl

Mijn laatste weken zijn aangebroken..

Lieve lieve vrienden en famiie:)

Sorry dat het zo lang op zich heeft moeten wachten! Maar hier is dan eindelijk een update over de afgelopen tijd:)


Vanaf de 'eastcape trip' (paasweekend) ben ik veel weekenden in Auckland gebleven. Want de stad heeft eigenlijk zo veel te bieden! Auckland city is niet heel bijzonder, maar het heeft hele leuke 'subburben' (wijken). Daar vind je allemaal hippe leuke eettentjes, vintage winkels, cafeetjes etc. Ik heb zowat m’n weg door Auckland gegeten haha. Ik ben veel met vriendinnen uit eten geweest of 's avonds na werk voor een wijntje of een koffie. Altijd gezellig om even eruit te zijn na een lange werkdag!


Zo vliegen de weken echt voorbij. Mijn werkdag bestaat uit van alles en nog wat, en dat maakt dat de dag ook zo snel gaat. Met Farrah naar het park, een playdate met een andere au pair (Farrah is helemaal gek van het hostkindje van simone, een goede vriendin van mij, dus we spreken vaak af zodat de kinderen met elkaar kunnen spelen), Farrah ophalen van 'Kindy', huishouden (stofzuigen, vloeren moppen, was doen etc), koken, kids in bad doen etc.


Soms ga ik ook wel eens een ochtendje weg met de kinderen en mijn hostmom. Laatst gingen we op een zaterdag naar 'wynyard quarter'. De haven van Auckland met een boulevardvol met cafeetjes en restaurants. Eerst natuurlijk langs de speeltuin en daarna lunchen met de kinderen.


Het is altijd een hele happing als je de kinderen ergens mee naar toe neemt. Vooral met Quin. Hij is nu zes maanden oud. Flesjes melk, schone luiers, wipes, morning-tea/afternoon-tea, waterflessen, slabbertjes, zonnehoedjes, zonnebrandcreme, extra kleding etc. Het moet allemaal mee. Ik heb wel geleerd nu 2 uur vooruit te denken haha.


Verder heb ik afgelopen 2 weekenden twee hele gave trips gemaakt.


In het weekend van 7 en 8 juni ben ik met 3 andere meiden (Stephanie, Simone en Janette) naar Kerikeri (stadje in het noorden van het Noorder eiland) gereden om daar zaterdagmiddag een skydive te doen. Dat was SUPER VET! Al moet ik wel zeggen dat het allemaal echt super snel ging. Zo snel dat ik haast niet doorhad dat ik een skydive aan het doen was.


Nadat we ons in onze sexy pakken hadden gehesen en mooie vliegtuigkapjes op onze hoofden hadden geknoopt was het dan zo ver… We hadden allemaal onze eigen instructeur waar we samen mee uit het vliegtuig zouden springen. Het idee alleen al!? Haha


5 minuten later zaten we blijkbaar op de verreisde hoogte (9000 FT), want de deur van het vliegtuig werd open gemaakt door 1 van de instructeurs. Jannette, een Nederlandse vriendin schoof met haar instructeur naar voren (Zij zit aan hem vast gemaakt als het ware) en hop, daar ging ze. Ze viel pats boem uit het vliegtuig!. En voor ik het wist was Stephanie ook al naar beneden gevallen. En toen was het de beurt aan mij.


En daar gingen we, 20 seconden lang had ik een vrije val, waarna mijn instructeur de parachute opende. Eigenlijk was dit het leukste deel. We gingen als een vogel heen en weer door de wolken. Heel gaaf!


Na onze skydive zijn we doorgereden naar Kaitaia. We hadden daar een huisje geboekt via airbnb.nl. Een website waar mensen hun huis of kamer beschikbaar stellen voor gasten voor een leuke prijsJ. De binnenkomst was meteen al grappig. We kwamen aan in een bos waar een oude hippie vrouw ons begroette. Ze droeg een bloemenjurk en had lange grijze vlechten in haar haar. Ze had haar huisje, en onze accommodatie zelf gebouwd volgensmij. Het was gemaakt van verschillende materialen. We hadden een gedecoreerde ‘outside’ toilet waar je alleen je grote behoefte op mocht doen. ’S Ochtends konden we een douche nemen in een met-houten-stokken-omringde-buitendouche midden in het bos, geniaal! Haha


Voor ons huisje stond een avocadoboom. Ze had haar eigen groententuintje met van alles en nog wat. Ze zette wel meteen de toon met haar vraag: Would you maybe like some marihuana, I grow it myself! We hebben het maar bij een wijntje gehouden haha.


De volgende dag, zondag, zijn we naar Cape Reinga gereden. Dat is het meest noordelijke punt van Nieuw Zeeland. We hebben hier een hele mooie wandeling gemaakt. We leerden daar een Duitse backpacker kennen. Hij vroeg of hij eventueel met ons mee terug mocht rijden naar Auckland. Hij reisde namelijk door middel van liften. Wij hadden er geen problemen mee. En hij zag er betrouwbaar en vriendelijk uit, dus waarom niet? Voordat we hem oppikten in Kaitaia zijn we nog naar 99-mile beach geweest. Dit strand lijkt eigenlijk best wel een beetje op het Nederlandse strand. Het is lang (99 mile) en breed met duinen op de achtergrond.


Toen onze lifter eenmaal bij ons in de auto stapte dacht ik toch wel even anders over onze vriendelijke beslissing om hem mee te nemen naar Auckland.. Jeetje! Volgensmij had hij nog nooit van een douche gehoord! De geur was echt enorm. En we moesten maarliefst 5 uur met deze vent onze auto delen.


Nouja, uiteindelijk hebben we hem gevraagd zijn kleren te verwisselen. Het was gewoon niet meer te houden. Hij had er totaal geen problemen mee, gelukkig. Toen we vroegen of hij eventueel wat deodorant kon gebruiken, zei hij dat hij die fles al in geen jaren meer gezien had. Waarschijnlijk zat dat ding niet meer in z’n backpack, hahaha.


We hebben er een lolletje van kunnen maken. Gelukkig kon hij er zelf ook om lachen!. Al met al was het een gezellige autorit! Haha


Nu door naar afgelopen weekend (14-15 juni). Zaterdagochtend vertrokken we met twee auto’s (8 meiden) richting de Coromandel. Een super mooi gebied 3 uur rijden van Auckland. We reden een prachtige route langs de kust richting de oostkust van de Coromandel. We verbleven in een strandhuisje in Waikawau. Zaterdagmiddag deden we een wandeling door de bergen. Eenmaal op de top hadden een super mooi uitzicht op de felgroene heuvels en de zee aan de voet van de berg.


Aangezien we nogal laat met onze wandeling waren begonnen liepen we een gedeelte van de terugweg in het donker. Niet heel slim.. Na ongeveer 2,5 lopen kwam iemand ons tegemoet lopen. Wie kon dat zijn!?


De super vriendelijke vrouw van onze accommodatie had een vriend van haar erop uitgestuurd om ons te zoeken!


Eenmaal terug in ons huisje hadden we pasta gemaakt. Onze redder in nood had de openhaard aangemaakt. We nodigde hem uit om met ons te eten om hem te bedanken. Aangezien het behoorlijk koud was in de rest van het huisje besloten we met z’n allen voor de openhaard te slapen. Het leek wel een slaapfeestje met 8 meiden in de woonkamer, erg knus!


De volgende dag zijn we naar Cathedral Cove gereden. Dit is een populair strand met super gave rotspartijen langs het water, waaronder een grote tunnel. We hebben hier hele gave foto’s gemaakt.


We hebben de trip afgesloten met Thai foodJ


Nu is alweer mijn allerlaatste weekje als au pair aangebroken.. Zo’n gek idee! Wat is de tijd voorbij gevlogen, bijna eng! Alsof ik een tijdje geleden nog op Schiphol stond haha.


Nog 3 dagen te gaan en dan heb ik 5 weken vrij en ga ik reizenJ Maar eerst goodby zeggen tegen alle lieve mensen hier. Jeetje wat ga ik iedereen missen zeg! (Maar ik krijg er natuurlijk ook weer hele leuke voor terug!)


De meest bijzondere ervaring voor mij is dat je de kans krijgt om zo veel nieuwe mensen te ontmoeten. Niet alleen dat, maar ook de Nieuw Zeelandse natuur ga ik heel erg missen. Het is zo’n prachtig land, zo puur.


Maar gelukkig mag ik daar nog eventjes van genieten! Want, aanstaande maandag vlieg ik naar Christchurch (Zuider-eiland). Daar ontmoet ik Theresa, een Duitse ‘woofer’, iemand die werkt en reist. ( ik heb haar ontmoet in Martinborough). De eerste nacht slaap ik bij haar hostfamilie. Daarna gaan we samen naar Kaikoura and Picton en brengen we daar samen een aantal dagen door.


Vanaf daar reis ik alleen het Zuidereiland rond voor 2,5 week met de Stray bus. Een ‘hop-on-hop-off bus organisatie. Veel jongeren reizen met die bus, dus leer je snel nieuwe mensen kennen. In Queenstown ontmoet ik Wiebke, een Duits meisje die ik in Saint Heliers heb leren kennen (au pair in mijn buurt). Ik blijf een langere tijd in Abel Tasman, Wanaka en Queenstown, omdat ik vaak hoor dat dit één van de mooiste plekken zijn. In de rest van de plaatsen verblijf ik vaak maar 1 nachtje.


Op zondag 13 juli is het dan zover, want dan vlieg ik naar Melbourne en ga ik de familie van der Linde ontmoeten!:) Het is de bedoeling dat zij mij oppikken van het vliegveld en dat ik zo’n 5 dagen bij hen in de Yarra Valley verblijf. Daar kijk ik enorm naar uit.


Na mijn verblijf bij Jan en Preu ga ik naar Melbourne. Dani, een Canadese au pair komt uit Auckland mijn kant op om samen een weekje te reizen. We zijn eerst het weekend in Melbourne. Daarna gaan we 3 dagen de Great Ocean road doen. Waarna we woensdagmiddag richting Sydney vliegen om daar nog 3 dagen te besteden. Vol programma dus, maar wel heel gaafJ


Op zaterdag 26 juli vliegen we samen weer richting Auckland. Daar zal ik nog 2 nachten bij mijn hostfamilie verblijven en alles klaarmaken voor mijn vertrek naar Nederland. Want maandag 28 juli vlieg ik back home! De 30e kom ik aan op Schiphol. Waar ik ook wel weer erg naar uitkijk!! Want dan kan ik eindelijk na een lange tijd jullie allemaal weer zienJ


Een mooi vooruitzicht dus! Ik heb geen charger meer voor mijn laptop, dus waarschijnlijk kan ik deze niet gebruiken tijdens het reizen. Het kan dus zijn dat ik vanaf nu geen verhalen of foto’s meer post. Maar dat zien jullie wel;)


Lieve mensen, ik zeg, tot over 5,5 week!


Liefs,


Lobke

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!