lobke0094.reismee.nl

Maand nummer 2 gaat van start!!


Lieve allemaal,


Wauw, wat is er in de afgelopen week veel gebeurt!..


Laat ik beginnen bij het begin.


Ik had jullie al gezegd dat ik binnenkort naar Auckland wou om daar vriendinnetjes op te zoeken. Nou, deze trip was al vrij snel geboekt. Vrijdag 31 januari zijn Lisanne en ik gaan kijken voor vluchten. En eigenlijk meteen die avond hebben we een retourtje Auckland geboekt voor het weekend erna (afgelopen weekend dus).


Zaterdag hebben we de Martinborough Fair bezocht. Super leuk, want ik kreeg helemaal het gevoel alsof het koninginnendag was. Zo druk was het! Diezelfde avond hebben we met 2 andere Duiste au pairs een hapje gegeten bij Lake Ferry en daar de zonsondergang gezien.


Om het échte Martinborough te ervaren moet je eigenlijk wel een wijnproeverij gedaan hebben. Dus zijn Lisanne en ik zondag naar een wijngaard geweest met een prachtig wit landhuis. We hebben daar een mini wijnproeverij gedaan met lekkere hapjes. We zaten tussen de bloemen met uitzicht op de heuvels vol met wijngaarden en het weer was super. Dus dat was een geslaagde middag:)


Afgelopen week heb ik veel contact gehad met de 4 meiden uit Auckland over wat we zouden gaan doen. Na een beetje overleg waren we erover uit naar Bay of island te gaan. Dat is 4 uur rijden naar het Noorden. Dus met een super leuk weekend in het vooruitzicht ging de week aardig snel voorbij. Daarbij was het afgelopen donderdag 6 februari een nationale feestdag. Dit betekende dat ik lekker een dagje vrij was. Lisanne en ik hadden eigenlijk de plannen om naar het strand Riversdale te gaan (1,5 uur rijden). Maar helaas was het weer best wel slecht (leek zo). Dus besloten we om naar Mount Holdsworth te gaan. Een berg ongeveer 45 minuten vanaf Martinborough. We hebben daar een hiking tocht gedaan. Dit was best pittig, want het ging aardig stijl omhoog. Helemaal happy toen we eenmaal de top hadden bereikt natuurlijk. Mooi uitzicht op alle bergen. Daar hebben we onze lunch opgegeten, waarna we weer naar beneden zijn geklommen en naar huis gereden.


Toen brak vrijdag aan. Een dag waarin veel is gebeurt!.. Ik heb namelijk aangegeven weg te gaan bij mijn familie. Dit was wel een super moeilijke keus natuurlijk en deze heb ik ook niet zo maar gemaakt. Sommigen weten al wel dat het niet altijd even makkelijk was in deze familie. Ik heb dan ook wel aardig wat gesprekken met de familie gehad hoe we dit konden oplossen. In het begin was het vooral lastig om te wennen aan de manier van leven en het opvoeden van de kinderen. Maar na 3 weken raak je daar ook wel aan gewend en was dat geen probleem meer. Maar het grootste ding was voor mij eigenlijk de kinderen. De kinderen toonden na 4 weken eigenlijk nog steeds geen interesse in mij. Er was helemaal geen klik. Dit maakte het werk voor mij behoorlijk lastig. Ik ben hier immers om een leuke band met de kinderen op te bouwen en voor hen te zorgen.


Al met al voelde het voor mij het beste om een andere familie te zoeken. Ik heb afgelopen vrijdag aangegeven dat het voor mij nu ophoud. Dit betekent dat ik nog wel 2 weekjes moet blijven werken voor hen.


Diezelfde vrijdag zijn Lisanne en ik s'avonds nog naar Wellington gereden om daar op het vliegtuig te stappen. Plots kreeg ik diezelfde avond nog een mailtje van een geïnteresseerde familie. Voordat ik het vliegtuig in ging heb ik de familie gebeld en de vader klonk erg enthausiast! Het gezin bestaat uit 3 kinderen, 2 jongens en 1 meisje. 3 jaar, 9 en 10. Ze wonen in Auckland dicht bij het strand. Aangezien ik nou juist dit weekend naar Auckland ging hadden we afgesproken elkaar maandag te ontmoeten. Dit was natuurlijk super goed nieuws!:)

Eenmaal aangekomen in Auckland hebben we geslapen in een Backpackers hostel. S'ochtends ben ik opgepikt door de 4 meiden. 3 duitse, Rebekka, Larissa en Simone, en 1 Nederlandse, Jeanette. We hadden een weekend weg gepland. We zijn 4 uur noordwaarts gereden richting Bay of Islands. Halverwege zijn we gestopt in Tutukaka. Een dorpje met geweldige stranden. We hebben daar een super gave wandeling gemaakt. Na een hele beklimming kwamen we aan bij de 'zeemeerminpoelen'. Van bovenaf lijken het een soort koraalriffen waar je in kan zwemmen. We hebben hier gesnorkeld en natuurlijk veel foto's gemaakt. Daarna hebben we onze wandeling afgemaakt en zijn we verder gereden richting Paihia. Een dorp in de Bay of Islands. Daar hebben we geslapen in een leuk backpackershostel.


De volgende dag hebben we een zeiltrip gedaan. We hadden volgensmij nét de juiste boot uitgekozen. De zeilboot had twee eigenaren, een ouder stel. Ze hadden al vele reizen met de boot gemaakt en deden nu deze trips om geld te verdienen. Ze waren zo lief en vriendelijk. We waren met een groepje van 15 man ongeveer. Waaronder, canadezen, Amerikanen en een Nederlandse familie. Ik vind het zo leuk dat iedereen hier zo snel al gezellig contact maakt en contactgegevens uitwisselt.


Nadat zo'n 2 uur zeilen zijn we gestopt bij één van de stranden in de Bay of Islands. Hier hebben we gesnorkeld en gekajakt. Eenmaal terug op de boot een lekkere lunch en weer verder om opzoek te gaan naar een groep dolfijnen..! En ja hoor, we hadden geluk vandaag! De dolfijnen zwemden in een groep 2 meter van onze boot. Dat was zo gaaf om mee te maken! Het was één van de grootste soorten die wel 3 meter lang kon worden.

Daarna zijn we afgezet bij een dorpje Russel. Hij gaf ons een ketting mee met een schelp eraan uit de Bay of Islands, erg lief. Na een terrasje te hebben gepakt zijn we met de Ferry weer terug gevaren naar Paihia om weer terug naar huis te rijden..

Eenmaal in Auckland heb ik bij 1 van de meiden, Larissa, geslapen. De volgende dag had ik om 11 uur een afspraak met Dream Au pair. Om te bekijken of er nog nieuwe families waren enz. Daarna heb ik met Lisanne sushi gegeten aan de haven. En half vier was het zover.. Want dan zou mijn mischien potentiele nieuwe familie mij ophalen.

De vader pikte mij op vanuit het centrum. Hij heeft mij wat van hun buurt laten zien en daarna doorgereden naar hun huis. De vader is een architect en is bezig met het bouwen van hun eigen huis. Ze wonen nu dus tijdelijk in een huurhuis. Eenmaal aangekomen kwamen er enthausiaste kinderen op mij af. Georgia, de oudste, was erg geïnteresseerd in mij en de Nederlandse taal. Ze lieten me gelijk de kamers zien.


De huidige nanny en de moeder legden mij uit hoe de week eruit ziet. De kinderen doen veel sporten, dus dat zou betekenen dat ik veel op en neer moet rijden om ze weg te brengen en op te halen. Cricket, Jazz, Zwemles, Toekwando enz.. haha Erg sportief dus!


Na een uurtje heeft de moeder mij afgezet bij het vliegveld. En toen was ons lang weekend weg alweer voorbij.. Met heel veel mooie momenten!


Ten was het vandaag weer tijd om aan het werk te gaan in Martinborough. Helaas kreeg ik een paar uurtjes geleden een telefoontje van Dream Au pair met een niet zo'n leuke mededeling. De familie waar ik gister geweest was wou toch niet met mij door.. Ze vonden mijn placement (plaatsing) te kort. Het zou dan ook maar om 4 maanden gaan (maart-juni).


Dat was dus wel een omper, maaaar, we houden de moed erin!:) ze zijn druk aan opzoek naar een nieuw gezin, dus ik hoop dat er een match tussen zit.


Maar ondanks dat geniet ik enorm van mijn tijd hier. Alle lieve mensen die ik ontmoet en de mooiste plekken die ik zie. En vooral de vrijheid die je hebt om te gaan en staan waar je wilt (wanneer je vrij bent dan;)) Dat is wel een heel lekker gevoel! En wat gaat de tijd onwijs snel zeg.. Die vliegt echt voorbij! Maar gelukkig heb ik nog 5,5 maand waarin ik heel veel nog wil zien en meemaken.


En als laatste, de USB stick. Ik heb hem net bekeken. Nou, ik stond werkelijk met open mond en tranen in mijn ogen te kijken. Wat een lieve woorden. Dit waardeer ik echt enorm! Wat een leuke, grappige, lieve, gekke berichtjes allemaal.


Hartstikke bedankt, en zeker ook, voor het in elkaar zetten ervan. Want dat is denk ik heel wat werk. THANKUGUYS!


Nou, dat was het weer voor vandaag haha.


Zodra er weer wat nieuws is laat ik weer een berichtje achter natuurlijk;)


Dikke kus,


Lob

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!