lobke0094.reismee.nl

Alweer twee maanden in Nieuw Zeeland!

Lieve allemaal!


Oke, allereerst ik ben zwaar gefrustreerd, want ik heb net een heel verhaal getyped op dit blog. En raad eens.. Ja hoor, heel typisch. Druk ik op de verkeerde knop, ALLES WEG.


Oke, laten we vrolijk overnieuw beginnen! haha


Nouja, het werd zeker tijd voor een verhaal! Sorry dat t zo lang op zich heeft moeten wachten.. Maar ik heb afgelopen weken niet zo veel tijd gehad. Er is ook weer lekker veel gebeurd!:)

Laat ik bij het begin beginnen, een nieuwe familie. Nadat ik thuiskwam van het weekend auckland zat ik eigenlijk aardig in de stress. Aangezien ik na twee weken geen dak meer boven mn hoofd zou hebben als er geen familie gevonden zou worden.


Nouja, gelukkig kon ik altijd bij lisanne terecht! Maar toch.


Ik had mezelf voor de zekerheid op au pair world.com gezet. Hier kunnen au pair en gezinnen elkaar ´ontmoeten´. Via deze site had ik wel wat contact hier en daar met wat families. Maar ik vond het eigenlijk fijner om met een familie in zee te gaan via Dream au pair, de organisatie. Dit voelt toch ietsje veiliger.


Die vrijdag kreeg ik het verlossende mailtje! Een profiel van een familie in Auckland. Een jong gezinnetje met twee kindjes. Farah, een meisje van 2 en Quin, een pasgeboren babietje van 6 weken oud. De moeder is full time mom, maar heeft een extra hand nodig met het huishouden en vooral Farah. Ze is de afgelope weken oververmoeid en ziek doordat ze bijna geen slaap krijgt. Quin is een behoorlijk lastige baby, aangezien hij heel moeilijk slaapt enz.


We hebben meteen dezelfde dag nog gebeld en ik kreeg wat foto´s doorgestuurd van de kindjes. Nou, ik dat was liefde op het eerste gezicht! wat een dotjes. Die avond heb ik nog een skypegesprek gehad met de de vader en de moeder, Glen en Sacha. Het was een heel leuk, lang en spontaan gesprek. Het voelde zo goed, dat ik het eigenlijk wel moést doen! En aangezien zij mij na het gesprek meteen lieten weten mij heel graag als au pair te willen was het plaatje rond! Ik had een nieuwe familie!


Ik heb meteen een vlucht geboekt naar Auckland geboekt voor de week erop, maandag 24 februari.


De week van 17 feb. t/m 21 feb. moest ik nog werken bij mijn vorige familie. Dit was eerst wel gek, maar gelukkig was de sfeer best goed.


Van 21 feb. t/m 24 feb heb ik bij Lisanne doorgebracht samen met Rosan. Een vriendinnetje van Lisanne die was overgevlogen vanuit Aucland voor een weekend Wellington-Martinborough. Zaterdag hebben met andere au pair vriendinnetjes een wijnproeverij gedaan en zijn wat cafeetjes afgegaan. Dit was heel gezellig! Vooral voor en laatst weekend was het leuk iedereen nog even te zien:). Ik had in een aardig korte tijd toch wel een hechte band opgebouwd met een paar meiden. Daarom was het ook wel weer jammer om te vertrekken. Al had ik wel helemaal zin in een nieuw avontuur!


Zondag heb ik Claudia opgezocht, een au pair in Greytown. Een dorpje verderop. Zij heeft het zo naar haar zin gehad hier dat ze haar verblijf heeft verlengt tot 17 maanden! Gisteren is ze terug gevlogen naar Duitsland..


Nou, die maandag was het dus zo ver. Lisanne heeft mij en Rosan naar het vliegveld in Wellington gebracht. Vanuit daar zouden Rosan en ik samen terug vliegen naar Auckland.


Eenmaal geland werd ik opgepikt door de broer van Sacha, Jake, samen met Farah. Farah was erg verlegen in de auto. Maar eenmaal thuis was te zien dat ze heel wat energie had. We hebben een uur gesprongen van kussen naar kussen en ´kiekeboe´ gespeeld. De ouders waren aardig verbaasd dat ze al zo snel open stond om met mij te spelen. Normaal kan dat een aardige tijd duren. Dus dat was een goed teken!


Bij aankomst gaven ze mij een rondleiding door het huis. Ik heb de hele beneden verdieping voor mezelf. Ik stond eerst met open mond te kijken, wat een mooie slaapkamer en badkamer! En ze hadden een kaartje geschreven met een tekstje waarin ze zeiden dat ze heel erg uitkeken naar de periode waarin ik bij hun in zou wonen. Ook lag er een pak hollandse ontbijtkoek en koffieleutjes met een allerhande klaar. Dat vond ik zo lief!


De volgende ochtend, om 6 uur voelde ik iemand prikken in mijn arm. Na een paar keer omgedraaid te hebben moest ik dan toch echt mijn ogen openen, het was Farah! Ze was naar mijn kamer gelopen.. Ik heb nog nooit zo vroeg in de morgen ´kiekeboe´ gespeeld haha.


Nou al met al, zit ik hier dus heel erg goed! Ik woon in Sint Heliers, een mooie wijk 5 min rijden van het strand. Ik kan zo met Farah naar het park lopen. En het centrum is 20 min met de bus.


De afgelopen weken waren erg leuk, maar natuurlijk ook wennen! Het is immers het tegenovergestelde van wat ik had. Ze zijn nog gestructureerder en georganiseerder dan mij, dat kun je je haaaaast niet voorstellen he!?´:p haha


Ik ben heel blij dat ik de keus heb gemaakt, maar daardoor kan ik het ´country leven´ ook heel erg waarderen. De relaxte manier van leven, en de rust en natuur om je heen. Ik ben in ieder geval heel blij dat ik dat ook heb mee mogen maken! (ondanks dat het niet helemaal goed uitpakte met de familie)


Nouja afgelopen 2 weken zijn dus ook voorbij gevlogen. Afgelopen weekend was mijn eerste echte weekend in Auckland. Vrijdag ben ik met twee vriendinnetjes wezen stappen. Dit was heel gezellig! Die dag erop zijn we naar een ´free´ fashionshow geweest in het centrum en hebben daarna gewinkeld. Ik heb mn focus op reizen gezet, dus écht shoppen zal ik niet doen. Zondag heb ik met een andere Nederlandse au pair de middag doorgebracht in Mission bay in het park. Dus al met al een heel leuk en gezellig weekend!


Ik ga even meteen door naar dit weekend, aangezien het al behoorlijk laat is hier (22:10).


Dit weekend ben ik met 4 andere au pair naar Taupo geweest. We zijn vrijdagavond rond 19 uur vertrokken met een huurauto. Rond half 1 kwamen we aan in onze backpackers in turangi, een dorpje aan het Taupo meer. Om half acht zijn we vertrokken met de bus naar het tongario national park. Daar hebben we de bekende 8 uur durende ´Togario Crossing´ gemaakt. Dit is een vulkanisch gebied (veel scenes van lord of the rings zijn hier opgenomen). Dit was echt heel gaaf!


Het is alsof je door een soort ´doodse´ woestijn loopt. Met rode kraters en vulkanen. Eenmaal op de helft zijn er opvallend helblauwe waren te zien.


Na de crossing hebben we op een of andere manier nog de kracht bij elkaar kunnen rapen om te gaan stappen in Taupo. Dit was ook een geslaagde avond! Zondag hebben we de Huka waterfalls bezocht en zijn rond 3 uur weer richting auckland gereden om op tijd de auto af te leveren.


En dan zijn we alweer aangekomen bij deze maandag. Wat overigens ook een lekker dagje was:) Ik heb met Simone, een au pair die dicht bij mij in de buurt woont, de middag doorgebracht in Mssion bay. We zijn met de kinderen naar de speeltuin geweest, hebben een ijsje gehaald en gewandeld langs de boulevard. En dat is mijn werk! haha


Nou, dat was het dan weer voor deze keer! Ik ben ook heel benieuwd hoe het allemaal in holland ervoor staat. Hebben jullie eigenlijk sneeuw gehad? (Zo gek idee dat ik de halve winter mis)


Wanneer ik weer genoeg te vertellen heb post ik weer een verhaaltje!


Veel liefs,


Lob

ps. Ik zal proberen snel weer wat foto´s up te loaden! Maar ik denk dat ik deze voortaan alleen op facebook zet en niet meer op mijn blog. Dit is een beetje dubbelop..

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!