lobke0094.reismee.nl

best moments of march

hi there allemaal!:)


Ik heb eindelijk een rustig moment gevonden zodat ik weer een verhaaltje kan schrijven:)


Ik ben nu namelijk aan het babysitten, zodat Glen en Sacha eindelijk weer eens samen uit eten kunnen.


Ik dacht dat het wel leuk was om alle momenten op een rijtje te zetten die het meest speciaal waren de afgelopen tijd.


In mijn vorige update eindigde ik bij the tongario crossing die ik heb gemaakt in Taupo.


Twee weken later (22-23 maart) ben ik met 2 meiden, beiden au pairs, Simone (Duits) en Rosan (Ned) naar Whatipú en Piha beach geweest. Mijn hostmom Sacha vertelde mij namelijk dat er in de omgeving heel veel mooie stranden en dorpjes te zien zijn.


We zijn om zaterdag rond 1 uur vertrokken uit Auckland met de auto van Simone (Zij mag de auto van haar hostparents gebruiken). We zijn eerst naar Watipuh gereden en hebben hier langs het strand gewandeld. Het is een heel ruig en grof strand met gigantische rotsen/bergen (iets ertussen in;P) langs het water. Er waren veel mensen aan het vissen langs de rotspartijen. Zie eerlijk gezegd nog steeds het nut er niet van in, maargoed. Vissen gebeurt hier in Nieuw Zeeland hee veel!


Na deze wandeling zijn we naar Piha gereden. We hadden van te voren een accomodatie geboekt. We hadden ons eigen kleine knusse caravantje met 4 bedden. De WC was 10 meter verderop, het bestond uit een houten hut met een gat in de grond. Wat een stank! haha. S'avonds hebben we pasta gemaakt in de kookhut op het terrein. Wat trouwens super goed gelukt was! Een geslaagde avond:)


Eenmaal ochtend moesten we douchen in een badkuip met tuinslang boven ons hoofd. Onderweg naar deze douche kwam ik schapen, kippen en kuikentjes tegen. Geweldig toch!? haha.


Na ons ontbijt zijn we naar de Kerikeri waterfalls gewandeld. Om één uur hadden we een surfles geboekt van 3 uur. Dit was echt super leuk! Word mijn nieuwe hobby haha. Uiteindelijk is het mij gelukt om zo'n 15 seconden op t bord heen en weer te klungelen haha. Vond ik toch een mooie prestatie;P.


Toen was het alweer zondagmiddag, en dus tijd om weer terug naar huis te gaan. Onderweg hebben we lekker indiaas gegeten. Dat is ons favoriete eten hier geworden volgensmij, want elk weekend komen we uit bij een indiaas restaurant.


In het weekend van 29-30 maart (vorig weekend) ben ik met 4 au pair vriendinnetje (Duits: Simone en Larissa, en Ned: Jannette en Joyce) naar de westkust geweest. Dit was ook weer een topweekend!:)


We zijn vrijdagavond vertrokken (Weer met de auto van Simone) naar Matakana, een klein dorpje 1,5 uur rijden van Auckland. We sliepen daar in een heel nette backpackers. Eenmaal aamgekomen natuurlijk nog even een wijntje gedaan en goed bijgekletst. De volgende ochtend zijn we naar de populaire farmersmarket gegaan. Wauw, dit was zo leuk! Het gaf mij echt even het gevoel in Italië te zijn op een traditionele plaatselijke markt. Er was van alles te vinden. Van organic buffalo burgers tot verse zalm. Ik kon het natuurlijk niet laten om me hier helemaal vol te eten haha.


Na deze markt zijn we naar Tawharanui beach gereden. Daar hebben lekker de middag relaxed op het strand gelegen. 'S avonds hadden we een bbq van een andere au pair. Ik kon flink mijn ogen uitkijken, want de bbq vond plaats bij de vila van haar hostparents in omaha beach. OMG, dit was geen vakantiehuisje meer, dit was een megagroot vila huis met alles erop en eraan. Nouja goed, ik geloof nog steeds in: Geld maakt niet gelukkig. Nouja, soms wel misschien;p


De volgende dag zijn we naar Goat Island geweest. Dit reserve staat erom bekend dat je er heel goed kunt duiken en snorkelen. Iedereen daar huurde een wetsuit, maar wij arme au pairs gingen heel stoer in onze bikini met eigen snorkelsets het water in. Het was FREEZING koud, maar het was het wel waard! Behalve dat het water bruin was, net als de zeewier, waren de vissen super groot! Ik heb zelfs een rog voorbij zien zwemmen..


Na Goat Island zijn we naar Pakiri beach gereden. WAUW! Dit was echt een beetje 'de kers op het weekend'. Pakiri beach is een heel breed en lang wit strand met helblauw water. Er is haast geen mens te zien, en dat maakt het ook bijzonder. We hebben hier een heerlijke middag gehad, en natuurlijk heel veel foto's gemaakt:)


Eén van de au pairs verbleef een aantal dagen in een vila. Die zondagavond hebben we daar doorgebracht met sushi, pizza én een romantische komedie haha.


Dit waren tot nu toe mijn beste weekenden van maart. En lucky me, er gaan er nog heel veel meer komen! Want, aankomend weekend ga ik met Simone naar de skytower, en zondag met een paar meiden naar Waiheke Island voor een winetour.


In het weekend van 12 april staat er wild water rafting op de planning in Rotorua. En het weekend daarna (paasweekend) ga ik met 3 vriendinnetjes een camperavan huren om zo een rondtour the maken van 5/6 dagen op het noordereiland.


Eeeeen last but not least ga ik het weekend daarna met mijn hostfamilie naar de coromandel:)! De ouders van mijn hostmom, sacha, hebben een vakantiehuis direct aan het strand. En daar mogen wij lekker gebruik van maken:)


Verder vliegen mijn werkdagen ook voorbij. Sacha en ik hebben het heel gezellig en met de kinderen gaat het nog steeds helemaal goed. Ik weet nu precies wat de baby nodig heeft de hele dag. Dit maakt dat Sacha nu ook vaker weg kan, want ik kan op beide kids passen.


Eigenlijk elke week gaan we wel wat drinken in het centrum van Auckland met alle au pairs. Dit is altijd weer gezellig! Maar vaak staan er nog wel meer dingen op de planning na werktijd. Gisteren bijvoorbeeld, toen zijn we wezen bbqen in het park.


Nou dit was het weer eventjes voor nu. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu wel echt mijn 'ik mis holland 'momenten heb. Jaa ik mis jullie wel hoor! ;)


Maar ondanks dat geniet ik volop hier. Ik wens jullie alvast een heel mooi pasen toe! dat je maar heel veel paaseieren mag vinden en je goed vol mag eten met chocolade, paasbrood etc.


Een hele dikke kus van lob


xxxxxxxxxxxxxxxxx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!