lobke0094.reismee.nl

Aankomst bij de family!

Hi there u all!


Nou, het werd tijd voor een update!


En ik heb heel wat meegemaakt afgelopen week. Laat ik maar bij het begin beginnen.


Vrijdag was er een afscheidsfeestje voor mn vriendinnetjes, en ik was verrast met zo veel lieve brieven, kaartjes, cadeautjes en een usb stick.. Die ik nog niet heb gezien (Ben heel benieuwd, maar wil m eigenlijk pas kijken wanneer ik het hier even zat ben en heimwee heb)!


Zondag was het zover. We vertrokken om negen uur met opa, oma, mam, pap, onno, sven en meg en kir naar schiphol. An, mark en micheal hebben we ontmoet op schiphol.


Heel raar, want ik kon me nog steeds niet helemaal voorstellen dat ik straks voor een half jaar aan de andere kant van de wereld zou zijn.


Op schiphol zijn er wel flink wat tranen gevallen, maar ik vond het wel super fijn dat iedereen er was om 'dag' te zeggen!


Eenmaal in het vliegtuig ontmoette ik eigenlijk meteen al 2 Nederlanders (zaten 2 stoelen naast mij). Een man die op vakantie ging naar Thailand voor 3 weken en een jongen van 18 die een half jaar zou gaan backpacken in NZ en Azie. We kwam erachter dat wij (jongen genaamd jannis) precies dezelfde vluchten hadden opweg naar Auckland.


Dit was heel fijn, want zo hebben we de hele weg samen kunnen reizen. We hadden een tussenstop van 11 uur in Taipei in Taiwan. In die tijd hebben we Taipei bezocht. We hebben een plaatselijke tempel gezien, de 101 toren (WTC geloof ik). Zoo! wat een drukte. Als het stoplicht op groen ging leken er wel 100 scooters over te steken. Veel marktjes waar ter plekke noodles gemaakt wordt. Overal liggen grote varkenspoten en vissenkoppen. Behoorlijke smog hangt er over de hele stad. Daarom stinkt het er ook enorm (veel taiwanezen droegen mondkapjes). Maargoed, wel heel leuk om gezien te hebben!


Eenmaal in auckland aangekomen gingen we beiden onze eigen weg. Ik werd met een busje opgehaald en naar het hotel gebracht waar ik 3 nachten zou verblijven voor de orriëntatiedagen van Dream Au pair.


Ik heb daar heel veel lieve meiden ontmoet. We waren met z'n 25e ongeveer. Grootste deel was duits, 3 nederlanders, 2 amerikaanse en 1 fins meisje. Allemaal tussen 18 en 24.


De eerste dag (woensdag) kregen we algemene uitleg. S'middags zijn we nog naar een pub gegaan. S'avonds een beetje optijd naar bed gegaan om de jetlag in te halen.


De tweede dag (donderdag) kregen we first aid.Dus wanneer er nu plots iemand neervalt kun je mij erbij halen! haha. Daarna kregen we iemand van een rijschool op bezoek voor de autotheorie. Last but not least de man van de NZ bank voor onze Nieuw Zeelandse bankrekeningen. Voor het avondeten zijn we met de hele groep auckland ingegaan. Dit was erg leuk!


De derde dag (vrijdag) was alleen bedoeld voor au pairs die kinderen hebben onder 5 jaar (niet school gaande kinderen). Hier hoor ik ook bij, want ik heb een meisje van 3 (abby).


Het ging allemaal over veiligheid, omgang met de kids en hygiëne.


Ik moest om half drie al weg want om 16:15 zou mijn vlucht naar Wellington vertrekken.


Bijna iedereen had een familie in Auckland. Op mij na met 3 andere meiden. Dus ik vond het ook wel heel jammer om te vertrekken, omdat ik allemaal leuke meiden had leren kennen. En ze organiseren veel dingen in Auckland met alle au pairs of samen met de kids. Maar ik was ook super nieuwschierig naar wat mij te wachten stond!


Eenmaal aangekomen op Wellington pikte Andy, de vader mij op. We gingen meteen naar een familybbq bij een strandhuis aan de west kust. Maar dat plan vertraagde even want aangekomen bij de auto was hij de sleutels kwijt. Een half uur heeft hij moeten zoeken naar de sleutels. Eenmaal gevonden (uit z'n broekzak gevallen) was hij het parkeerkaartje kwijt.. haha. Behoorlijk chaotisch dus. Maargoed dat kan mij ook gebeuren;p


Na een rit van 40 minuten kwamen we aan bij een super mooi strandhuis. Het was gebouwd op een heuvel met uitzicht op het strand. De hele familie van michelle, de moeder, was aanwezig. Er waren veel kinderen rond 3/4 jaar. Er was een super lekker diner en s'avonds maakten ze een kampvuur op het strand. Super leuk, maar ik was toch ook wel heel benieuwd om de familie echt te leren kennen en het huis in Martinborough te zien.


S'avonds laat reden we naar huis in een grote familie auto. De kinderen hebben nog 3 weken vakantie en dan gaan ze naar school. Harry (11 jaar) zit op één van de beste internaten in NZ vertelde Andy. Dus ik zie hem soms in het weekend. Hij vertelde dat Harry anders niet zo veel uitvoerde op school.


Eenmaal aangekomen ging iedereen meteen naar bed. Michelle vroeg of ik s'ochtends om half negen mee wilde naar Granny's house of thuis wilde blijven. Vanuit daar start zij ook de activiteiten met de touristen. Oma woont ongeveer 20 minuten van Hun huis. De kinderen zouden meegaan en Andy zou helpen met de activiteit 'high ropes' (Een route hoog in de bomen. Gebouwd door boomstammen en touwen). Ik had al super veel indrukken opgedaan gister dus gaf aan dat ik graag thuis wilde blijven.


Nadat ik wakker was, was het een hele verrassing wat ik aantrof! Wauw wat een uitzicht. En wat een groot huis! haha. Ik was alleen dus had alle tijd om het allemaal te bekijken. Ze wonen in een wijngebied. Ze hebben 60 hectare grond om het huis. Andy heeft 5 boerderije opgekocht in de omgeving en managed deze. Verder werkt hij voor een transport bedrijf van lamsvlees. Michelle doet samen met haar stiefdochter, charlie, de activiteiten met de touristen. Ze doen 'horse riding', 'high ropes', en 'hiking'. Ze hebben drie paarden achter het huis, en 14 paarden bij haar moeder. Dus dat is allemaal flink wat. De hele familie is heel actief en ondernemend, want bijna iedereen heeft wel een bedrijf of zoiets.


Tussen alle drukte door (Michelle vertelde dat dit eigenlijk een hele rustige dag was, dus ben benieuwd wat mij te wachten staat;p) verteld ze mij 'hoe en wat' over hun dagelijkse routine enz.


Waarschijnlijk ga ik morgen mee naar de boerderij waar de schapen worden geschoren. haha, jaja heel wat anders dan Apeldoorn. Maar ben benieuwd! Ze hebben voor mij een auto waar ik gebruik van kan maken, dus dat is super fijn! Aan het eind van januari gaan we voor een weekend met de hele familie van Michelle naar de zuidkust.


Er zijn nu vrienden op bezoek en we hebben een bbq. Dus ik stop er gauw mee en ga aan tafel!

Laughing


Ik laat gauw weer van mij horen.


Heel veel liefs uit Martinborough!


xxx Lob

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!